Diákok felkészítése - Interaktív előadássorozat
2019.11.13.
Az öt alkalom során a diákok megismerkedhettek az iskolában alkalmazott módszertanokkal, mint a
A pénz világa projekt: a projektben három területet terveztünk a pénzügyi-gazdasági ismeretek, vállalkozói kompetenciák fejlesztésére vonatkozóan:
1. A modulhetek keretén belül a tanévben három alkalommal,
2. tanítási órák anyagába építve: osztályfőnöki, matematika, történelem, informatika, életvitel és gyakorlat, földünk és környezetünk órákon,
3. és szakköri formában.
A testi-lelki egészség megőrzése
A diákrelax és a boldogságóra programból kaptak ízelítőt. Két csoportra osztottuk őket, és felváltva tartottuk a foglalkozásokat, így saját élményt, benyomást szerezhettek ezekről az új módszerekről.
Végezetül ismertették velük a testi-lelki egészség megőrzéséhez kapcsolódó programkínálatot. Megbeszélték a foglalkozások időpontját, helyszínét, a szükséges felszerelést.
Informális és nem formális tanulási tevékenységek
Az informális és nem formális tanulási lehetőségek gazdagítására kidolgozott modulhét rendszerét mutatuk be az érintett diákoknak, hogy megismerjék a program megvalósításának módját.
Közösségi programok
A gyerekeket a tanév elején már tájékoztattuk az énekversenyről, ez alkalommal a ismertettük a versenyek időpontját és a tematika alapján a gyerekekkel közösen kiválasztuk az énekelendő dalokat.
Problémamegoldó gondolkodás
A 2018 szeptemberében bevezetésre került Kalózok Birodalma szabaduló szoba volt a program fő témája és a tanulók ezzel kapcsolatos tapasztatai, észrevételei, élményei.