Alap és kulcskompetenciák, munkaerő piaci kompetenciák fejlesztése - Műhelymunka

2018.10.09.

Az összejövetelünk célja a testi-lelki egészség megőrzésével kapcsolatban a diákrelaxnak nevezett módszer alapjainak áttekintése volt. Prof. Dr. Bagdy Emőke szavaiból indultunk ki: „A relaxáció klasszikus jelentése: elengedni a rabot. Középkori francia kifejezés. Két módon tehetjük magunkat szabaddá: valamitől, ami megkötött, tehát egy függéstől szabaddá válni, és valamire szabadnak lenni. A meditáció fő lényege, hogy megerősíti azt, hogy ki vagy te a világban. Identitáserősítő módszer. Karakterformáló. A karakter bevésődést jelent, ennek óriási a szerepe. Nem lehet manipulálni azt, akinek van lelki gerince.

Évekkel ezelőtt már jelezte, az iskoláskorú magyar gyermekeknél a mentális, pszichikai vagy alkalmazkodási és magatartási zavarok előfordulási aránya 15,8 százalékos, azaz már népbetegség szintű. Ezért is tartotta fontosnak, hogy a gyerekek elsajátítsák a különböző relaxációs gyakorlatokat, megtanulják a stresszkezelést, a feszültségek feloldását, az érzelem szabályozást, az agresszió megelőzését segítő relaxációs eljárásokat. A diákrelax lényege tehát, hogy iskolai keretek között a gyerekek megismerkedjenek, begyakoroljanak olyan életkoruknak megfelelő gyakorlatokat, amelyek (tudományosan bizonyított módon) hozzájárulnak lelki egészségük megőrzéséhez.